O viață mai bună şi o lume sustenabilă se construiesc prin pași concreți și grijă față de oameni și tot ce e în jur. Prin programele sale, Carrefour pune cărămizi solide pentru un viitor plin de grijă, fie că vorbim despre sprijinirea fermierilor locali, fie despre combaterea risipei alimentare sau promovarea vinului românesc.
În tumultul cumpărăturilor într-un hipermarket, poţi găsi un loc plin de savoare şi bun gust. Este un colţ dedicat vinurilor, ce reproduce experienţa unică dintr-o cramă: temperatura e mai scăzută pentru a fi prietenoasă cu licorile, rafturile sunt înclinate pentru a păstra proprietăţile vinurilor şi un expert îţi poate recomanda sticla potrivită pentru orice ocazie. În hipermarketul Carrefour din Corbeanca, lângă București, vinurile româneşti sunt la loc de cinste în colţul Wine Square, parte a programului Carrefour „Deschidem vinul românesc”.
Aici ne întâmpină Mircea Niculescu, buyer senior vinuri Carrefour. Degustăm împreună unul dintre cele mai savuroase rose-uri şi experienţa are toate ingredientele unui eveniment în cramă. „Este rose-ul care a fost ales cel mai bun la concursul din 2022. Găsim în el acele accente de căpşună proaspătă, fragă, nu acea căpşună supercoaptă specifică Merlot-ului. Pentru că noi ne-am dorit de la acest vin să fie uşor de băut, să fie savurat în zilele calde de vară”, spune în timp ce admiră culoarea perfectă a licorii.
„Acest program înseamnă mai mult decât a deschide o sticlă de vin”, ne explică pasionatul Mircea Niculescu. Înseamnă sprijin pentru cramele mici, educarea unui public cât mai larg cu privire la bogăţia de sortimente autohtone, o garanţie a calităţii, dar şi un pas decisiv în crearea unui brand de ţară. România se află pe locul 6 în Europa ca producător de vin și pe locul 12 la nivel global. Iar în țara noastră există comunități dependente de producătorii de vinuri din regiunea respectivă, ceea ce înseamnă că industria vinicolă are un impact socio-economic major, în foarte multe comunități.
Sunt trei piloni ai programului care scoate la lumină bogăţia soiurilor româneşti: „Vin din Regiunea ta” pune accentul pe locul de unde provine vinul şi unde este consumat, definind foarte clar cele şapte regiuni viticole ale ţării, „Exclusiv la Carrefour” aduce vinuri create special de marii producători, în buchete originale şi de calitate, precum şi „Premium”, care selectează vinuri deja consacrate, validate de experţii Carrefour pentru o experienţă unică. „Este foarte important că producători mari, cum sunt Jidvei sau Cotnari, au venit alături de noi și ne-au oferit niște vinuri pe care cu mândrie le-am trimis la evaluări și în acest moment avem vinuri care au luat medalii de aur la Bruxelles, avem cel mai apreciat rose la concursul de rose-uri de anul acesta”, explică Niculescu. Ar vorbi ore întregi despre poveştile cramelor mici şi ambiţioase, despre sortimente şi arome şi, mai ales, despre cum, în afara ţării, vinurile noastre, încă necunoscute la adevărata valoare, sunt de fiecare dată o surpriză plăcută.
Până atunci, pasul către inima românilor a fost făcut. Vinul ajuns la îndemână este tot mai apreciat de clienții care se simt mai aproape de rădăcini și de bun gust. În toată țara, există câte un Wine Square în 11 hipermarketuri Carrefour.
Fructe şi legume româneşti la raft
Din aceeaşi dorinţă de a aprecia şi consuma din ce e al nostru s-a născut şi proiectul „Grădinile noastre”. Iar grija pentru viitor se vede şi în responsabilitatea cu care Carrefour își alege furnizorii. Prin acest program, legumele, fructele și verdețurile ajung de pe ogoare sau din serele producătorilor locali direct la raft. Fermierii sunt încurajați să se asocieze în cooperative agricole, iar asta înseamnă produse proaspete pentru clienți și sprijin pentru micii producători. În sezon, misiunea Carrefour este de a oferi 100% fructe și legume românești la raft. Drumul către o viață mai bună duce şi la acțiuni sustenabile de combatere a risipei alimentare, precum proiectul-pilot Express Box, desfășurat de Carrefour, în două dintre hipermarketurile sale din București. Express Box este o cutie cu fructe și legume de calitate, care sunt foarte coapte, gata de consum, uneori poate mai puțin atractive la înfățișare, dar la fel de gustoase și care sunt vândute la preț redus.
„Credem cu tărie în puterea alimentaţiei sănătoase. De aceea, ne asumăm angajamentul de a oferi o experienţă optimă la cumpărături pentru clienţii noştri şi să promovăm comportamente de consum sănătoase şi responsabile cu fiecare ocazie”, spune Alina Gamauf, HR, Corporate Affairs, CSR Director and Executive Committee Board Member la Carrefour.
Este un gest firesc în astfel de vremuri, în care orice economie contează. Express Box legume costă 2,99 de lei, iar Express Box fructe are prețul de 4,99 de lei. Proiectul-pilot Express Box se desfășoară în două hipermarketuri din București, Carrefour Veranda și Unirii, timp de trei luni.
Cutiile cântăresc aproximativ două kilograme, iar ambalajul este confecționat din carton reciclabil. Să ai grijă de tot ce e în jur începe prin a-i susține pe oamenii care îți sunt cel mai aproape. Cei peste 16.000 de angajați Carrefour sunt parte a unui ecosistem în care pot crește prin traininguri și programe de mentorat. Compania pune preţ pe egalitate de şanse şi incluziune, iar în echipă este susţinută diversitatea. Pentru ei, lecția că omul sfințește locul se aplică și invers: uneori, prin grijă, o companie poate schimba vieți și totul în jur. De aceea, Lumea Carrefour este despre Oameni.
Citate:
Credem cu tărie în puterea alimentației sănătoase. De aceea, ne asumăm angajamentul de a oferi o experiență optimă la cumpărături pentru clienții noștri și să promovăm comportamente de consum sănătoase și responsabile cu fiecare ocazie.
Alina Gamauf, HR, Corporate Affairs, CSR Director and Executive Committee Board Member la Carrefour
Programul Carrefour „Deschidem vinul românesc” înseamnă sprijin pentru cramele mici, educarea unui public cât mai larg cu privire la bogăția de sortimente autohtone, o garanție a calității, dar și un pas decisiv în crearea unui brand de țară.
Mircea Niculescu, buyer senior vinuri Carrefour
Cifra:
Peste 370 de magazine numără rețeaua Carrefour în întreaga țară.