Să-ți ajuți aproapele înseamnă să răspunzi la durerea sau la lipsurile lui. Un precept care, deși vine de la două milenii distanță, este cât se poate de actual. Se poate spune, până la urmă, că milostenia de atunci s-a transformat în responsabilitate socială, care astăzi a devenit parte din strategia companiilor în afaceri. Cine are mijloacele să o facă vine în întâmpinarea celui care are nevoie.
Eradicarea sărăciei, protejarea planetei și asigurarea faptului că toți oamenii se bucură de pace și prosperitate este angajamentul asumat de liderii mondiali, prin Agenda 2030 pentru dezvoltare durabilă a Organizației Națiunilor Unite. Împreună cu Acordul de la Paris privind schimbările climatice, reprezintă foaia de parcurs pentru o lume mai bună sau cadrul mondial pentru cooperarea internațională în materie de dezvoltare durabilă. Sunt principiile la care au aderat marile companii, dar și cele mai mici, incluzându-le în propriile strategii de afaceri. „Extern, am inițiat campania de CSR «Nucleu de Bine», ca parte a valorii noastre Empatie și Responsabilitate, pe trei direcții strategice: educație, sănătate și mediu, pentru că vrem să oferim comunităților acces și fonduri pentru dezvoltarea celor trei domenii strategice pentru orice stat sau comunitate”, a declarat Cosmin Ghiță, directorul general al Nuclearelectrica. Tradus în beneficii pentru oameni, producătorul de energie nucleară a susținut 107 proiecte de CSR în perioada 2019-2021, cu un buget de 30 de milioane de lei, care au avut un impact pozitiv pentru 11 milioane de români. Unul dintre proiecte a asigurat, anul trecut, dotarea Spitalului Orășenesc Mioveni cu aparatură medicală performantă în valoare de 1,7 milioane de lei. În 2020, Nuclearelectrica a acoperit, prin sponsorizare, costurile necesare pentru acordarea de sprijin emoţional şi material pentru 560 de persoane vulnerabile (180 de copii şi tineri cu dizabilităţi și familiile acestora), printr-un parteneriat cu Asociaţia de Sprijin a Copiilor Handicapați Fizic România – filiala Argeș.
Transgaz se implică în viața comunității
Transgaz este o altă companie care își oferă contribuția către comunitate, prin acțiuni de responsabilitate socială corporativă. „SNTGN Transgaz SA este alături de comunitatea sa locală și răspunde cu sensibilitate la problemele care o preocupă, construind o relație strânsă, bazată pe dialog și cooperare. De asemenea, proiectează și implementează acțiuni pentru a satisface nevoile fundamentale ale societății în ceea ce privește ocuparea forței de muncă, dezvoltare, educație, sănătate, mediu și cultură. În plus, încurajează voluntariatul și susține inițiativele, pentru a dezvolta comunitatea locală”, a declarat Ion Sterian, directorul general al Transgaz. În perioada 2015-2021, compania a cheltuit aproape 25 de milioane de lei pentru sponsorizări în domeniile sănătate, educație, social și sport. O mică parte din acești bani au ajuns, în 2019, la Fundația Spitalului Clinic de Copii „Grigore Alexandrescu”, din București. Cu cele 200.000 de lei primite de la Transgaz, spitalul a putut dota blocul operator din cadrul secției de Chirurgie. Și tot în 2019, pacienții Institutului de Pneumoftiziologie „Marius Nasta”, din Capitală, au beneficiat de condiții mai bune în cantină după modernizarea blocului alimentar din spital, proiect în valoare de 100.000 de lei.
La OMV Petrom se practică voluntariatul
Responsabilitatea socială corporativă se traduce pentru OMV Petrom în alocări de peste 83 de milioane de euro pentru dezvoltarea comunităților din România, în perioada 2007-2021, concentrându-se pe protecția mediului, educație, sănătate și dezvoltare locală. Numai anul trecut, compania petrolieră a investit peste 11 milioane de euro în proiecte care au acoperit 96,7% din comunitățile locale.
Merită menționat „Let’s click on Romania”, un proiect unic public-privat, dezvoltat printr-un parteneriat între companii private, ONG-ul Ateliere fără Frontieră, 230 de școli și ONG-uri locale care acționează în zone defavorizate. Pe durata lui, 4.000 de computere recondiționate au fost donate către 110 școli publice. Prin acest proiect, peste 576.000 kg de CO2 nu au mai ajuns în atmosferă. OMV Petrom este cunoscută pentru acțiunile de voluntariat ale angajaților, care se implică pentru a găsi soluții pentru nevoile și dezvoltarea comunităților. Anul trecut, peste 1.100 de salariați au participat la proiectele sociale ale companiei petroliere.
Citate:
Am inițiat campania de CSR «Nucleu de Bine», ca parte a valorii noastre Empatie și Responsabilitate, pe trei direcții strategice: educație, sănătate și mediu.
Cosmin Ghiță, director general Nuclearelectrica
Transgaz este alături de comunitatea sa locală și răspunde cu sensibilitate la problemele care o preocupă, construind o relație strânsă, bazată pe dialog și cooperare.
Ion Sterian, director general Transgaz