OSCAR Downstream, cea mai mare companie petrolieră independentă distribuitoare de carburant din România, are o strategie de sustenabilitate construită pe cinci piloni de acțiune. Mai multe detalii ne oferă Nicolae Bănică, CEO OSCAR Downstream.
Ce înseamnă OSCAR Downstream pentru mediul de business din România?
OSCAR Downstream este cel mai mare distribuitor independent de carburant din România și partener-cheie pentru mai bine de 5.000 de companii din agricultură, transport, industrie sau construcții. Datorită investițiilor din ultimii ani, avem avantajul unei infrastructuri logistice integrate, care acoperă întreg lanțul de distribuție la nivel național – o capacitate de stocare de peste 70.000 mc de produse petroliere, cea mai mare flotă proprie de transport (peste 100 de autocisterne moderne), peste 2.500 de stații de incintă OSCAR – DIESELPoint, care permit alimentarea la sediul clientului, dar și o rețea de peste 110 benzinării poziționate strategic pe principalele rute de transport (OSCAR Drive pentru B2B și franciza RO concept OSCAR pentru B2C).
Cum evaluați impactul pe care îl aveți în societate?
De peste 22 de ani, suntem furnizorul de încredere și partenerul pe termen lung pentru industrii strategice care susțin economia națională. Carburantul nostru pune lucrurile în mișcare și ajută România să funcționeze. Dar angajamentul OSCAR merge dincolo de mediul de business și parteneriatele noastre comerciale. Viziunea noastră este să ajutăm la dezvoltarea unei societăți în care lucrurile se fac în mod sustenabil. Investim în inovație și în noile tehnologii, promovăm educația și sănătatea.
Misiunea noastră este să îmbunătățim constant calitatea vieții per ansamblu, prin alinierea la valorile care ne reprezintă: profesionalism, calitate, respect și grija față de tot ceea ce înseamnă ecosistemul OSCAR Downstream.
Care sunt direcțiile de sustenabilitate și implicare socială ale companiei?
Ne-am asumat angajamentul ferm față de protecția mediului, dezvoltarea de relații durabile – bazate pe încredere – cu întreaga comunitate și comportamentul etic în afaceri. Strategia noastră de sustenabilitate este construită pe cinci piloni de acțiune.
OSCAR pentru angajați este pilonul care încurajează colegii să participe la inițiative de implicare civică. Voluntariatul este o activitate importantă într-un colectiv, pentru că ajută la responsabilizarea individului, atât la nivel personal, cât și în ansamblul echipei. În ultimii doi ani, am organizat și participat la teambuildinguri care au avut în centru astfel de inițiative. În 2022, alături de alți 150 de colegi, am renovat o școală și o grădiniță din Drajna, județul Alba. Un an mai târziu, la sfârșit de septembrie, ne-am deplasat la Bran, alături de 110 colegi, pentru a renova Liceul „Sextil Pușcariu”.
Al doilea pilon, OSCAR pentru educație, vizează implicarea activă în educația copiilor și tinerilor. Colaborăm cu parteneri cu experiență pe proiecte care au impact real în comunitate. Menționez aici parteneriatul în cadrul Maratonului Educației Alternative (2022 și 2023), sprijinirea Asociației ARCEN și organizarea de concursuri și tabere de șah pentru copii. În perioada 2017-2020, am susținut educația prin sport, prin proiecte alături de echipele de fotbal Concordia Chiajna (copii și juniori) și CFR Cluj (copii și juniori).
Un proiect foarte drag nouă și cu rezultate extraordinare după numai două ediții este Caravana Reciclării Creative – o inițiativă PlaYouth, dedicată profesorilor din învățământul preuniversitar. La ediția din 2023, au participat peste 400 de cadre didactice și elevi din 80 de unități de învățământ din județele Giurgiu, Brașov, Călărași și Sibiu. În acest an, programul a atras peste 1.050 de cadre didactice din 210 unități din Sălaj, Bistrița-Năsăud, Arad, Timiș, Satu Mare, Maramureș, Cluj și Bihor. Proiectul încurajează reciclarea creativă a deșeurilor și ajută participanții să conștientizeze efectele consumerismului asupra mediului înconjurător. Rezultatele pe care le avem deja ne dau încredere că putem duce Caravana în întreaga țară, în următorii șase ani.
OSCAR pentru sănătate este pilonul prin care susținem sistemul medical românesc. Pe lângă demersurile realizate la nivel de companie, implicăm angajații în campanii de donare de sânge la sediul nostru și încurajăm un stil de viață sănătos.
OSCAR pentru mediu se concentrează pe implementarea de politici sustenabile, măsuri de siguranță și îmbunătățirea eficienței energetice la nivel intern. În plus, anul acesta ne-am alăturat inițiativei Plantăm fapte bune în România și am susținut plantarea cu 25.000 de puieți a trei hectare de teren în județul Timiș (localitatea Cenei) și două hectare în județul Prahova (localitatea Lapoș). Vom continua să punem umărul la creșterea pădurilor din România, fără de care nu poate exista un viitor curat și sustenabil.
OSCAR pentru comunitate vizează promovarea artei şi culturii prin tinerele generații de artiști. Anul trecut, am sponsorizat festivalul internațional de muzică clasică „Vară Magică” și „Iarnă Magică”, timp de două luni la Ateneul Român, precum și Festivalul Balkanik, o călătorie fascinantă prin multiculturalismul și tradiția muzicală din regiune.
Cum arată strategia voastră de sustenabilitate pentru următorii ani?
Continuăm să creștem inițiativele cu potențial național, în linie cu viziunea și misiunea asumate. În același timp, ne propunem să adăugăm și o dimensiune locală la strategia noastră, adaptată la nevoile punctuale din fiecare comunitate în care activăm. Anul acesta lansăm o campanie-manifest prin care îi alimentăm pe cei care mișcă lucrurile în direcția cea bună în domeniul educației, mediului, sănătății și comunității. Pe cei care luptă pentru o Românie mai bună. Credem în înțelepciunea comunităților locale și în capacitatea lor de a găsi soluții la probleme punctuale de educație, mediu sau sănătate. În linie cu responsabilitatea noastră socială, ne dorim să susținem astfel de inițiative și să contribuim la dezvoltarea cât mai multor hub-uri de sustenabilitate, în întreaga țară. Totodată, continuăm investițiile în automatizare și digitalizare, urmărind să sporim eficiența operațională și să ne reducem amprenta de carbon.
„Ne-am asumat angajamentul ferm față de protecția mediului, dezvoltarea de relații durabile – bazate pe încredere – cu întreaga comunitate și comportamentul etic în afaceri.”
Nicolae Bănică, CEO OSCAR Downstream