O viață mai bună se construiește prin pași concreți și grijă față de oameni și tot ce e în jur. Prin programele sale, Carrefour pune cărămizi solide pentru un viitor sustenabil, fie că vorbim de sprijinirea fermierilor locali, combaterea risipei alimentare sau promovarea vinului românesc.
Nu suntem într-o cramă, deși experiența are întreaga savoare a unui astfel de loc, ci în hipermarketul Carrefour din Corbeanca, lângă București. Aici, vinurile româneşti se găsesc la loc de cinste.
“Deschidem vinul românesc este mai mult decât a deschide o sticlă de vin”, a declarat Mircea Niculescu, buyer senior vinuri.
Fiecare sticlă aleasă în programul “Deschidem vinul românesc” are o poveste. Sunt puse în valoare atât cramele mici din șapte regiuni georgrafice ale țării, adevărate revelații, cât și marii producători din țară prin vinuri de calitate, create în ediție exclusivă pentru Carrefour.
“Este foarte important că producători mari cum este Jidvei, Cotnari, au venit alături de noi şi ne-au oferit nişte vinuri pe care cu mândrie l-am trimis la evaluări şi vreau să vă spun că în acest moment avem vinuri care au luat medalii de aur la Bruxelles. Avem cel mai apreciat rose la concursul de rose-uri de anul acesta”, a explicat Mircea Niculescu.
Vinul ajuns la îndemână este tot mai apreciat de clienții care se simt mai aproape de rădăcini și de bun gust. În toată țara, există câte un Wine Square în 11 magazine Carrefour.
Grija pentru ce e al nostru se vede şi în responsabilitatea cu care Carrefour își alege furnizorii. Prin programul “Grădinile noastre”, legumele, fructele și verdețurile ajung de pe ogoare sau din serele producătorilor locali – direct la raft.
Fermierii sunt încurajați să se asocieze în cooperative agricole, iar asta înseamnă produse proaspete pentru clienți și sprijin pentru micii producători. În sezon, misiunea Carrefour este de a oferi 100% fructe și legume românești la raft.
Drumul către o viață mai bună duce cla acțiuni sustenabile de combatere a risipei alimentare, precum proiectul pilot Express Box, desfășurat de Carrefour, în două dintre hypermarketurile sale din București. Express Box este o cutie cu fructe și legume de calitate, care sunt foarte coapte, gata de consum, uneori poate mai puțin atractive la înfățișare, dar la fel de gustoase și care sunt vândute la preț redus.
“Credem cu tărie în puterea alimentaţiei sănătoase. De aceea, încercăm să oferim o experienţă optimă la cumpărături pentru clienţii noştri şi să promovăm comportamente de consum sănătoase şi responsabile cu fiecare ocazie”, a precizat Alina Gamauf, membru în Comitetul Executiv – Carrefour România.
Cutiile cântăresc aproximativ două kilograme, iar ambalajul este confecționat din carton reciclabil.
Să ai grijă de tot ce e în jur începe prin a avea grijă de oamenii care îți sunt cel mai aproape. Cei 16 000 de angajați Carrefour sunt parte a unui ecosistem în care pot crește prin traininguri și programe de mentorat. Pentru ei, lecția că omul sfințește locul se aplică și invers: uneori, prin grijă, o companie poate schimba vieți și totul în jur.
De aceea, Lumea Carrefour este despre Oameni.