Unul dintre cei mai mari contribuabili la bugetul de stat al României, compania BAT este, în același timp, și un pionier în domeniul sustenabilității.
Proiectele sale sunt construite conform specificului fiecărei piețe în care activează. În România vorbim despre peste 24 de miliarde de euro care au ajuns în bugetul statului în mod direct ca taxe și accize în primii 25 de ani de prezență a BAT pe piața locală, plus alte 500 de milioane de euro investiție în dezvoltarea fabricii locale de la Ploiești. De la macro la micro, BAT investește în inovație pentru reducerea efectelor nocive ale fumatului, dar și în diminuarea impactului afacerii sale asupra mediului. Campania BAT privind eliminarea responsabilă a mucurilor de țigări, spre exemplu, a început în urmă cu 4 ani în București, și s-a extins rapid în mai multe orașe ale țării.
Ileana Dumitru, Director Juridic și Relații Publice al Ariei Europa de Sud Est, BAT: „E un proiect de suflet pentru că are multiple componente, adresează atât partea de produs, cât și partea de consumator care are nevoie de informație, şi atunci ne-am propus acest obiectiv de a conştientiza impactul acestor gesturi mici asupra mediului înconjurător, asupra societăţii, oraşelor, localităţilor în care locuim.”
Un alt proiect inovator este cel al copacilor solari instalați în București, realizați din lemn și panouri solare, care generează energie verde și oferă trecătorilor un loc unde își pot încărca dispozitivele electronice în format wireless și USB.
Proiectele BAT de sustenabilitate sunt destinate și propriilor angajați.
Ileana Dumitru, Director Juridic și Relații Publice al Ariei Europa de Sud Est, BAT: „Noi încercăm ca sustenabilitatea să fie un mod de viață, și bineînțeles primii pe care dorim să îi implicăm sunt angajații noștri, nu doar în îndeplinirea obiectivelor globale ale companiei.”
Angajații BAT au donat recent 1.400 de kilograme de haine și încălțăminte care, după sortare, vor fi donate pentru refolosire sau reciclate, în cazul articolelor deteriorate, și au plantat aproximativ 1500 de pomi în Prahova și în Buzău. Fiecare dintre cei 3.000 de angajați este încurajat să își gestioneze propria amprentă de mediu. Și nu vorbim doar despre angajații companiei, pentru că în acest moment BAT generează aproximativ 30.000 de locuri în România.
Ileana Dumitru, Director Juridic și Relații Publice al Ariei Europa de Sud Est, BAT: „Suntem aici pentru viitor, înțelegem care sunt provocările industriei, ale societăţii. Încercăm să fim parte din soluții şi mai puțin parte din probleme. E un obiectiv ambițios pe care pas cu pas şi proiect cu proiect îl ducem la îndeplinire.”
La nivel global, BAT e singura companie din domeniul tutunului care este listată în Dow Jones World Index și a fost desemnată de Financial Times drept lider climatic.
- BAT a avut o contribuție directă la bugetul statului de 24 miliarde de euro ca taxe și accize
- Campania privind eliminarea responsabilă a mucurilor de țigări se derulează în București, Constanța, Iași și Ploiești
- În capitală au fost instalați 5 copaci solari realizați din lemn și panouri solare, care furnizează energie verde
- În cadrul campaniei interne derulate de BAT au fost colectate 1400 de kilograme de haine pentru donare sau reciclare
- Compania și-a propus ca până în 2025 100% dintre ambalajele sale să fie reutilizabile, reciclabile sau compostabile