Binele nostru, al celor din jur și al planetei depinde de fiecare dintre noi. Și nu e nimic mai important în procesul de schimbare decât puterea exemplului. Asta a reușit să demonstreze Kaufland România în ultimii 4 ani.
“Cu iniţiative precum lupta anti-plastic, lupta anti-risipă alimentară, agricultură regenerativă sau chiar infrastructură de colectare selectivă a mai multor tipuri de ambalaje, Kaufland devine unul dintre cei mai importanţi investitori în domeniul sustenabilităţii”, a declarat Valer Hancaş, Director de Comunicare Kaufland România.
Poluarea cu microplastic nu mai e o problemă îndepărtată. E o criză de sănătate publică, aici și acum.
“Dacă în 2018 vorbeam despre prima descoperire a microplasticului în organismul omului, astăzi vorbim despre prezenţa microplasticului în sânge, în placenta femeilor gravide, vorbim despre microplastic în plămâni”, a precizat Andrei Coşuleanu, preşedintele Asociaţiei Act for Tomorrow.
O realitate a noastră, a tuturor, pe care Kaufland a anticipat-o. Încă din 2019, compania folosește în toate magazinele sale pungi biodegradabile compostabile la raioanele de legume și fructe. Mai mult, a insistat să înceapă schimbarea chiar de la sursă, cu fermierii de produse românești care își transportă către magazine legumele și fructele lor în mod sustenabil și prietenos față de natură.
“Avem o lădiţă returnabilă pe care o folosim în exclusivitate, astfel încât eliminăm în proporţie de 80-90% tipurile de ambalaje de plastic sau de carton în care ar putea să vină sau să fie transportate orice tip de produs de la legume sau fructe”, a mai precizat Valer Hancaş.
În 2021, prin aparatul Tomra, Kaufland România a devenit primul retailer cu o rețea națională de colectare.
“Fiecare magazin Kaufland deţine un astfel de automat şi punem la dispoziţia consumatorilor această posibilitate de a se alătura acestei iniţiative de a colecta deşeurilor care pot fi colectate, reciclate şi transformate din nou în materiale de ambalare”, a explicat Valer Hancaş.
E un echipament special care sortează deșeurile de la sursă, prin senzori speciali.
Kaufland România a simțit că poate face și mai mult, așa că a lansat încă o premieră în România: a instalat în interiorul magazinelor sisteme speciale pentru un anumit tip de deșeu foarte greu de reciclat.
“Este un sistem de colectare separată a flacoanelor dispozitivelor de tip HDPE şi LDPE, ambalaje folosite atât pentru materialele de curăţenie, cât şi produse de înfrumuseţare”, a precizat Marius Porojan, Director Comercial Green PC Ambalaje.
Așa cum educația pornește din familie, la fel și implicarea Kaufland începe din propria familie, înainte sa ajungă la consumatori. Prin cei 16.000 de angajați, care au fost inspirați și încurajați să colecteze selectiv acasă, folosind tehnologia companiei.