Pornind în anii 90, ca start-up local, dezvoltat de Dan Ostahie şi cu un concept care părea sa fie creat special pentru români – ieftin si bun – Altex urma să devină cea mai de succes afacere care a rezistat peste 30 de ani de capitalism.
În 1992 se deschide primul magazin la Piatra Neamt. Iar la finele lui 97 deja erau 50 de magazine cu electronice si electrocasnice, în cele mai importante orașe din țară.
Azi, Altex depășește 4.000 de salariati la nivel național, fiind unul dintre cei mai mari angajatori privați din țară, unul dintre cei mai mari contributori la bugetul de stat și unul dintre cele mai puternice grupuri de companii românești cu afaceri de peste 1 miliard de euro anual.
„Ne aflăm în cel mai mare depozit Altex din zona Dragomirești, lângă București, sunt două facilități de depozitare, aceasta este pentru electrocasnice și electronice mici și a doua pentru electrocasnice mari. Împreună cu depozitele regionale însumează o suprafață de peste 2 sute de mii de metri pătrați gestionând peste 1100 de articole.”, a spus Raul Filip, Director Achiziții, Altex România.
Altex investește anual peste 30 milioane de euro în extinderea rețelei sale prin deschiderea de noi magazine, dar și în procesul de modernizare și digitalizare a magazinelor existente.
Pentru a face față provocărilor și schimbărilor frecvente din piață, dar și comportamentului și stilului de viață al clienților, compania a adoptat încă din 2014 strategia omnichannel, ceea ce înseamnă integrarea magazinului clasic cu mediul online, oferind astfel o experiență completă pentru clienți.
Cu un total de 125 de magazine deschise, întreaga rețea folosește doar etichetele electronice, sisteme de iluminare cu led și displayuri digitale în locul celor printate. Compania are propriul său program de colectare și reciclare.
„Un alt demers făcut de companie în sensul protejării mediului este programul propriu rabla pentru electrocasnice. În acest sens ajutăm clienții în schimbarea produselor vechi, mari consumatoare de energie din locuințele proprii. Preluăm acel produs gratuit din locuința clientului și oferim totodată un voucher de 150 de lei pentru fiecare produs.”, a mai adăugat şi Edvin Abdulachin, Director Comercial, Altex România.
Din 2021, compania a început să producă energie verde și să implementeze sisteme de energie regenerabilă.
„Sunt instalate deja peste 8 mii de panouri fotovoltaice cu o investiție care însumează peste 3 milioane de euro.”, a mai spus Raul Filip.
După ce a supravietuit cu succes, mai bine de 30 de ani de capitalism, grupul Altex priveste, optimist, spre viitor, investind in tineri și în educație, pregătind astfel următoarea generație de profesioniști ai României.
- O afacere pur românească, începută ca un start up, în anii 90.
- Primul magazin a fost deschis în 1992, la Piatra Neamţ.
- La finele lui 1997, compania avea deja 50 de magazine în cele mai importante zone din ţară.
- Compania depăşeşte 4000 de salariaţi în toată ţara.
- În 2014 compania a adoptat strategia omnichanel – integrarea magazinului clasic cu mediul online.
- Compania deţine peste 125 de magazine în toată ţara.
- Compania are propriul program de reciclare.
- Altex a devenit un exemplu în politicile de protecție a mediului în retailul românesc.