O organizație neguvernamentală construiește, gestionează și administrează un centru de zi pentru copii cu diverse dizabilități. Organizația neguvernamentală e sprijinită să ofere hrana zilnică acestor copii de către o altă organizație, care se ocupă cu reducerea risipei alimentare și care colectează produse de la diverși furnizori. Un mare lanț de magazine decide să se implice prin donarea de alimente și oferirea de sprijin financiar. E un exemplu de colaborare în cadrul comunității, care include Asociația Conil, Banca pentru Alimente și Penny.
Dan Crișan, COO PENNY Romania: ”Comunitatea este foarte importantă pentru noi, ne dorim să lucrăm alături de comunitate pentru reducerea risipei alimentare.”
Gabriel Sescu, Banca Pentru Alimente: ”Noi am început cu Penny să colaborăm în prisma colectării de produse din depozite, după care am continuat colaborarea cu preluarea din magazine și încet, încet fiecare din cele 9 bănci regionale a intrat în logica colectării din magazine.”
Adela Hanafi, Președinte Asociația Conil: ”Lucrăm de foarte mult timp și încă de la înființarea băncii pentru alimente dânșii au fost alături de noi.”
Banca pentru alimente a fost creată pe modelul organizaţiilor similare din străinătate, cu un scop clar: să dea o nouă valoare alimentelor şi produselor nealimentare considerate surplusuri, care astfel nu ajung niciodată la gunoi, ci sunt donate persoanelor aflate în dificultate, care nu au putere de cumpărare.
Gabriel Sescu, Banca Pentru Alimente: ”E important ca sprijinul să fie regulat din mai multe considerente, unul este cel al unei predictibilități, în care noi știm că mergem zilnic sau de 3 ori pe săptămână într-un magazin Penny și mai departe le donăm unei organizații care oferă constant.”
La Conil se pregătesc zilnic mesele pentru copiii de la şcoală, grădiniţă, after school şi centrul de zi. Sunt copii cu diverse dizabilităţi, unii dintre ei şi cu nevoi alimentare speciale.
Adela Hanafi, Președinte Asociația Conil: ”În general folosim și produse pentru gustarea de mic dejun și gustarea de la ora 16, când vin produse ambalate, dar și produse congelate care pot fi apoi folosite și gătite.”
În afară de donaţii, Penny a implementat şi un sistem de reduceri doar în magazin pentru produsele în surplus sau care se apropie de termenul limită de valabilitate. A fost introdus şi un sistem de tip happy hour pentru anumite produse şi o reducere de 40% pentru vânzarea accelerată. În mediul digital, prin aplicatia bonapp.eco, retailer-ul oferă șansa clienților să cumpere produse care se apropie de expirare cu reduceri de minimum 50%. Până la finalul acestui an, clienții Penny vor putea cumpăra prin aplicația bonapp produse din 374 de magazine din întreaga țară.
Dan Crișan, COO PENNY Romania: ”Plecăm de la optimizarea lanțului de aprovizionare, să venim cu informaţii cât mai bune către clienţii noştri, mai avem tehnologii moderne implementate în magazine.”
Soluţiile acestea au fost implementate la nivel naţional şi au avut un impact semnificativ. Şi nu sunt singurele. În cazul fructelor și legumelor care nu mai sunt optime pentru consum, compania colaborează cu un partener care le transformă în biogaz.
- Produsele care se apropie de termenul limită de valabilitate se vând la preţ redus;
- La Colecta Națională de Alimente de Paște de anul acesta, clienții PENNY au donat peste 95.000 kg alimente;
- Prin Bonapp, clienții retailerului pot cumpăra produse alimentare care se apropie de data de expirare cu reduceri de minimum 50%;
- Fructele şi legumele care nu mai sunt optime pentru consum sunt transformate în biogaz.